Tuesday, February 28, 2017
S-ene charge hybrid technology
Suzuki සමාගම විසින් 2014 වසරේ හදුනවා දෙනු ලැබූ Wagon R hybrid මෝටර් රථ දැන් ලංකාවේ සීග්ර අලෙවියක් පවතින මොටර් රථයක්. Wagon R FZ මෝටර් රථය හා Wagon R Stingray යනුවෙන් hybrid රථ දෙකක් හදුන්වාදුන් අතර එම රථයන් දෙකම දැන් වෙළදපොලේ රුපියල් මිලියන 3 ත් 3.5 අතර මිලකට ලබාගන්න පුළුවන්. අද මෙම ලිපියෙන් අප කතා කිරීමට සුදානම් වන්නේ එම මෝටර් රථ වල භාවිතා වන hybrid තාක්ෂනය පිළිබඳවයි.
මොකක්ද hybrid කියල කියන්නේ? අපි ඒගැන මුලින් කෙටි පැහැදිලි කිරීමක් කරගමු. hybrid කියන්නේ සිංහලෙන් නම් දෙමුහුන් යන අර්ථයයි ඒ කියන්නේ යම්කිසි දේවල් දෙකක් එකතුවීමෙන් සිදුවන දෙයක්. ප්රධාන වශයෙන් අපි හැමෝම දන්නා Prius, Insight, Fit, හා Outlander වැනි මෝටර් රථ ධාවනය විදුලි මෝටරයක් මගින් හා එන්ජිමක් මගින් සිදුකරනවා. එහිදී දැන් පවතින තාක්ෂනය අනුව total electric ලෙසද මෙම රථ ධාවනය කිරීමට පුළුවන්. ඒ සඳහා මෙම මෝටර් රථයන් වල වෙනම ඒසඳහා වෙන්වූ විදුලි මෝටරයක් පවතිනවා. ඒ starter මෝටරය හා alternator එකට අමතරවයි.
දැන් අපි බලමු Wagon R hybrid මෝටර් රථය ඇත්තටම hybrid මෝටර් රථයක්ද කියලා. මුලින්ම සඳහන් කලයුතු දෙයක් තමයි මෙම Wagon R FZ මෝටර් රථය හා Wagon R Stingray මෝටර් රථයන් දෙකම අඩු එන්ජින් ධාරිතාවයකින් යුතු මෝටර් රථ බව.
මෙම රථයන් පණගැන්වීමේදී සාමාන්ය මෝටර් රථයක් මෙන් starter මොටරයෙන් පණගැන්වෙන අතර ධාවනයේදී සිදුවන මන්දනයන් (deceleration) වලදී අපතේ යන ශක්තිය ISG උපාංගය මඟින් විද්යුත් ශක්තිය බවට පත්කර Lithium-Iron බැටරියක් තුල හා සාමාන්ය lead acid බැටරියක්ද ආරෝපණය කරගන්නවා. මේම විදුලිය මෝටර් රථයේ විදුලි අවශ්යතාවන් සඳහා යොදාගන්න අතර එන්ජිමට අමතර බලයක් අවශ්ය වන ත්වරණයකදී (acceleration) එකකදී IGS එක මගින් එන්ජිමට කිරීමට සිදුවන කාර්යද අඩුකරනු ලබනවා. මිට අමතරව තිරිංග දීම මගින් රථය නැවත්විමේදී, Idling stop එකකදී වේගය 13km/h හෝ ඊට අඩුවූ විට එන්ජිම නතර වන අතර නැවත ගමන ආරම්භ කිරීමට තිරිංග ලිහිල් කිරීමත් සමග ඉතාමත් සුමට ලෙස එන්ජිම පනගැන්වීමද මෙම ISG උපාංගය මගින් සිදුකරනු ලබනවා. මෙම තාක්ෂනය eNe-CHARGE ලෙස සුසුකි සමාගම නම්කර ඇති අතර මෙය ඇත්තටම hybrid තාක්ෂණයට සමාන වුවද මෙය energy harvesting method එකක් ලෙස හැදින්වීම වඩාත් නිවැරදියි.
තවද මෙහි පවතින Lithium-Iron බැටරිය මගින් වායුසමීකරණය පද්ධතිය ක්රියාත්මක වීමක් සිදු කෙරෙන්නේ නැ. Idling stop එකකදී එන්ජිම නතරවුවිට fan එක පමණක් ක්රියාත්මකවන අතර eco-cool නම් ක්රමවේදයක් මගින් ඔව්න් සිසිල් වාතය එන්ජිම නතරවුවිට ලබාදෙනවා. මෙම eco cool තාක්ෂනය මගින් සිදුවන්නේ වායුසමන පද්ධතිය ක්රියාකරන විත එහි ඇති freezable substance (ද්රවයකි ) එකක් freeze කිරීමයි. ඉන්පසු මෙලෙස freeze වී ඇති ද්රව්ය හරහා එන්ජිම නැවත්වුවිට වාතය ගලායාමට සැලැස්වීම මගින් සිසිල් වාතය ලබාදෙනවා . 660 cc ප්රමාණයේ කුඩා එන්ජිමක් සමග eNe-CHARGE හා eco-cool වැනි තාක්ෂනයන් මගින් තම කාර්යක්ෂමතාවය ඉතා ඉහල මට්ටමක තබාගෙන ඇති මෙම රථය ලීටරයකින් කිලෝමීටර 32.4ක දුරක් ගමන්කිරීමට සමත්වනවා. නමුත් මෙම කිලෝමීටර ප්රමාණය ධාවනය කරන මාර්ගය ධාවනය කරන ආකාරය අනුව වෙනස් වෙනවා. Suzuki Stingray , stingray jstyle යන model දෙකෙහිම RBS(RADAR BRAKE SYSTEM)තියනවා. ඒකෙන් වෙන්නෙ ඉදිරිපස යමක ගැටීමට ආ විට වාහනය ඉබේම නැවතීමයි. ඒ වුනාට 2015 WagonR එකේ මෙම පහසුකම නෑ. ඉතින් ඔයාලට මේ වාහනය ගැන තියන ඕනෑම ගැටලුවක් පහලින් Comment කරන්න පුලුවන්.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
-
ශාක සාරයන්ගෙන් හදපු ඖෂධ දේශිය වෙදකම ප්රධාන ස්ථානයක් ගන්නවා. ඒ වගේ එක ඖෂධීය ශාකයක් විදිහට වැල්කහඹිලියා ශාකය හඳුන්වන්න පුලුවන්. මේ ශාකය වල...
-
ශ්රී ලංකාවේ පූර්ව ඓතිහාසික යුගයට අයත් සුසාන භූමියක් මිනුවන්ගොඩ ප්රාදේශීය ලේකම් කොට්ඨාසයේ දෙවලපොල ආනන්ද මහා විද්යාල භූමියෙන් හම...
-
Suzuki සමාගම විසින් 2014 වසරේ හදුනවා දෙනු ලැබූ Wagon R hybrid මෝටර් රථ දැන් ලංකාවේ සීග්ර අලෙවියක් පවතින මොටර් රථයක්. Wagon R FZ මෝට...
Very helpfull
ReplyDelete